środa, 13 maja 2009 20:58

Termin nadsyłania prac na konkurs ?Zabytki Mazowsza? wydłużony, 13.05.2009 r.

Na kroniki zabytków przygotowywane przez uczniów Mazowiecki Wojewódzki Konserwator Zabytków Barbara Jezierska oczekuje do 22 maja 2009 r. Powyższe spowodowane jest licznymi prośbami ze strony opiekunów uczniów przygotowujących prace. Aneks do Regulaminu z dnia 29.10.2008 r. znajduje się również na stronie internetowej Mazowieckiego Kuratora Oświaty.

ściągnij Aneks

Monika Dziekan
Rzecznik MW Konserwatora Zabytków

 

poniedziałek, 04 maja 2009 16:44

 Zaproszenie na Warszawskie Konfrontacje Konserwatorskie, 04.05.2009 r.

Barbara Jezierska  Mazowiecki Wojewódzki Konserwator Zabytków oraz Jan Ołdakowski Dyrektor Muzeum Powstania Warszawskiego mają zaszczyt zaprosić na debatę Warszawskie Konfrontacje Konserwatorskie. Spotkanie odbędzie się w dniu  14.05.2009 r. o godzinie 18:00 w Muzeum Powstania Warszawskiego,
w Audytorium im. Jana Nowaka -  Jeziorańskiego przy ul. Grzybowskiej 79.
Pierwsza debata, podczas której głos zabiorą między innymi Barbara Jezierska Mazowiecki Wojewódzki Konserwator Zabytków, prof. Waldemar Baraniewski 
oraz varsavianista Jerzy S. Majewski, będzie poświęcona willi Morskie Oko 5.



Monika Dziekan
Rzecznik MW Konserwatora Zabytków

 

 

czwartek, 09 kwietnia 2009 15:37

 
 Wileńska 14 pod ochroną konserwatorską, dn. 08.04.2009 r.

Mazowiecki Wojewódzki Konserwator Zabytków Barbara Jezierska na wniosek Polskiego Towarzystwa Miłośników Kolei Wąskotorowych decyzją z dnia 6 kwietnia 2009 r. wszczęła postępowanie w sprawie wpisania do rejestru zabytków zespołu budynków kolejowych (budynek halowy, magazynowy i biurowy). Zespół budynków powstał po 1865 roku i jest usytuowany w Warszawie, przy ul. Wileńskiej 14. Cała procedura powinna zakończyć się w ciągu dwóch miesięcy.
Budynek parowozowni (budynek halowy) zbudowano na planie prostokąta, ściany wykonano z czerwonej, nieotynkowanej cegły. Posiada unikatową konstrukcję stalową dachu z płatwi i kątowników o więzach krzyżowych. W obu ścianach szczytowych znajdowało się po sześć bram wjazdowych z półokrągłymi szczytami w ścianach bocznych umieszczono stałe okna.
Podczas walk w 1944 roku została uszkodzona parowozownia . Po odbudowie w 1945 roku parowozowni, uruchomiono ją ponownie. Podczas prac przygotowawczych do budowy trasy WZ, okazało się, że tory trakcyjne kolidują z jej przebiegiem, dlatego też w 1947 roku parowozownię Warszawa – Wileńska zlikwidowano. Po rozebraniu torów trakcyjnych budynek parowozowni pełnił funkcje pomocnicze. Zlokalizowano tam Samochodownie PKP, obiekt adaptowano na halę postojowo-naprawczą taboru samochodowego. W magazynie na terenie dawnej parowozowni zlokalizowano również Składnice Materiałów Piśmiennych PKP oraz kilka niewielkich obiektów biurowych i magazynowych PKP.
Do 1999 roku znajdowały się tam magazyny PKP Centrali Zakupów i Sprzedaży „Ferpol”. Od tego czasu hala byłej parowozowni byłą tylko przez pewien czas wykorzystywana jako hurtownia kilku prywatnych firm, ale zły stan techniczny dachu, sprawił, że zrezygnowały one z zajmowanego obiektu.

Monika Dziekan
Rzecznik MW Konserwatora Zabytków

 

Strona 278 z 287

«PoczątekPoprzednia271272273274275276277278279280NastępnaOstatnie»
Archiwum aktualności:
Polecamy również:

muwz_g
bskz_g
mkdn_g
muwz_g